søndag 8. mai 2011

Prøver seg på ting man ikke kan

Ja, jeg er fremdeles inne på det å prøve på ting jeg ikke kan. Men det finnes jo bare to utveier heldigvis – enten suksess eller fiasko. Med familieselskap på programmet hadde jeg lyst å prøve å lage donut. Som sagt, så gjort. Jeg fant oppskrift på en av bloggene jeg følger, her finner du den om du er interessert.
Deigen var relativt enkel å lage, veldig flytende deig, men det er jo så viktig å følge oppskrifta. Ut på bordet, klar til å bli donuts.
IMG_7468
Jeg hadde ikke form til donut, men en kopp og en tut til bokser gjorde susen…
IMG_7469
Prøverunde med 2 donut i gryta resulterte i dette:
IMG_7478
Rå donut smakte ikke noe særlig. Olja var rett og slett for varm.
IMG_7475
Med rett temperatur og litt heving i forkant ble de seende slik ut.
IMG_7470
Litt pynt måtte selvsagt til, melis og litt kuler var det jeg hadde på hus.
IMG_7479
Da var det bare å vente på storinnrykk fra familien.
IMG_7481
Donutene fikk bein å gå på, og det tar jeg som et godt tegn :-)

2 kommentarer:

  1. klare det mesta du vennen, så flinke atte <3<3

    SvarSlett
  2. du er kjempe flinke mamma til å ta bilder :D klem kristin <3

    SvarSlett

Veldig gøy om du legger igjen en kommentar etter at du har besøkt bloggen min :)