lørdag 21. mai 2011

La deg friste…

av hjemmelagede vår-ruller. Etter at jeg fikk innføring av en god kollega om hvordan vår-ruller skal lages, har det blitt en favoritt her i heimen. I hvertfall hos meg…
Nå som Jarle har reist ut offshore og savnet er tilstede, blir det nok litt trøst å spise noe godt. Kunne godt tenkt meg å vært i armkroken hans istedet, men jeg får la vår-rullene muntre meg opp litt.
Etter å sirlig ha plukket ut det meste av erter ( er det noe jeg IKKE liker smaken på, så er det erter) så ble kjøttdeig blandet sammen med mais og gulrøtter og en god dose salt.
IMG_7588
Vår-rull lefser har jeg kjøpt på en asiatisk butikk i Haugesund. Tror de selger de samme på Meny, men jeg vil gjerne støtte opp om de litt mindre, eksotiske butikkene. Billigere er varene deres også.
IMG_7590
Ca 40 vår-ruller ble pakket inn, noen fikk gå rett I fryseren til en annen anledning, resten endte i frityren.
IMG_7592
Det ble mange, gode og sprø vår-ruller.
IMG_7599
Siden elsklingen er til sjøs i en eller annen båt og prinsen i hus på overnatting så ble det jentekveld foran TV. Jeg og Kristin har storkost oss med maaaange vår-ruller. Helene valgte å stå over, hun kan bare angre. Og med en deilig chili-saus ble måltidet komplett.
IMG_7601
Nå har denne kroppen overspist seg på vår-ruller, så her er det bare å kaste seg i sofaen og håpe på litt alenetid før jeg legges på lading….

3 kommentarer:

  1. Dei vårrullane er kjempegode, glede meg til neste gang eg får smaka,hint,hint...

    SvarSlett
  2. Så kjekt at dei va gode, kim nå enn du e ;)

    SvarSlett
  3. jeg vil gjøre det flere ganger mamma de var kjempegode, du må lage sånn vår-rull kiosk der folk kan komme å kjøpe mamma's beste vår-ruller :) klem kristin <3

    SvarSlett

Veldig gøy om du legger igjen en kommentar etter at du har besøkt bloggen min :)