søndag 17. april 2011

Travle dager

fører til bloggtørke. Begynte så godt med mange blogginnlegg forrige måned, men de travle dagene har vært i flertall nå i april. Alt fra sykdom både hos mann og barn, foreldremøter, personalmøter, klubb, møter i idrettslaget, bursdager –ja jeg nevner i fleng.
Oppi all denne travelheten så har selvsagt hodet og hjertet skreket etter litt håndarbeid. Så kom jeg plutselig på at det nærmer seg jo mai med stormskritt. Hvorfor ikke lage noe som passer til 17 mai???
IMG_7103
Jeg gikk til innkjøp av garn – herlig å jobbe med så friske og klare farger. Det har blitt mye duse og hvite farger når jeg har hekla. På 17 mai har jo alle pene klær, alt fra bunader, festdrakter, penkjoler og dresser. Og mannfolka, hvordan markerer de 17 mai når de har dress??? Jo, de fester på seg noen billige 17 mai sløyfer som garantert ikke holder til neste år. De har ihvertfall en tendens til å forsvinne og nye må kjøpes nesten hvert år.
IMG_7106
Ikke i dette huset skal det lenger være slik. Nå lager jeg 17 mai sløyfer til hele gjengen. Det er jo mye flottere å ha på seg hjemmelaga, pene 17 mai sløyfer som vil vare år etter år etter år. Jeg håper og tror at disse tar seg mye penere ut på den flott dress!!
IMG_7116
God søndag og god påske til dere som har ferie. Jeg har 1 dag på jobb, så ferie – og den skal nytes til det fulle!

2 kommentarer:

  1. Du e så kreative Siri :)) Kjempeflinke

    Ellen

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det. Prøve så godt eg kan ;)
    Siri

    SvarSlett

Veldig gøy om du legger igjen en kommentar etter at du har besøkt bloggen min :)