søndag 24. april 2011

En hagedrøm….

For de som kjenner til uteområdet vårt så er det bånn i bøtta kjedelig, men har enormt stort potensiale til å bli en drømmehage uten like. Men så er det som med det aller meste, at pengene styrer. Og hage er dyrt…
I fjor fikk vi en gedigen, støpt terasse som går fra kjøkkenet og rundt huset. Her er det masse boltreplass og rom for store og gode sittegrupper. Jarle har funnet ut at han vil ha STOR sofagruppe, ala dette her fra Fine arts:
sofa fine design
Eller kanskje noe som dette, fra Fagmøbler
sofa fagmobler
Jeg ønsker meg heller noe enkelt , som disse fra Fagmøbler
stoler fagmobler
Mitt aller aller største ønske på terassen er en daybed eller en hengestol. Er ikke disse flotte???
kosestol
hengestol skeidar
lobelia hengestol
Vi må ihvertfall sette og ned skissere hvordan vi ønsker at det skal se ut og hva vi trenger. Jeg tar så gjerne imot tips og råd, gjerne linker til hageblogger eller sider med masse inspirasjon. Drømmehage skal det bli, sånn etterhvert :-)
Vi har ihvertfall fått startet med litt uteplanter, men vi trenger mer. Dette er hva vi dro med oss hjem i dag.
IMG_7426
IMG_7428
IMG_7430
IMG_7431
IMG_7433
Det ble både sommerblomster, en vrihassel og nye bærbusker til Jarle. Og siden litt hagearbeid er unnagjort, desto mer “lov” har jeg til sette meg ned med god samvittighet og ikke gjøre noen verdens ting. Det er jammen balsam for sjelen å ha litt fri ja. Nyt siste rest av påsken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig gøy om du legger igjen en kommentar etter at du har besøkt bloggen min :)