tirsdag 22. mars 2011

Peppa Gris

har tydeligvis bursdag….
Ja, så er det som vanlig meg og minsten som er i lag. De to andre er ute på farten og koser seg sammen med venner. Tiden jeg har sammen med Helene gjør meg veldig oppmerksom på hvor fasinerende en 5 åring kan være.
Først klarte den lille kroppen på 15 kilo å stappe i seg 3! hele pannekaker. Så gikk det opp for henne at riming ikke var så vanskelig allikevel. Hus – mus, sau –rau (til stor latter). Gleden over alle ordene hun klarte var en opplevelse å få med seg.
En liten tegnestund viste seg fort å bli  Peppas Gris bursdag.
IMG_7053
Peppa Gris har fått krone på. Og hvor mange år hun ble vites ikke, men hun har skrevet “år” ved siden av krona, dog feil vei ;-)
IMG_7054
Og som en ekte kunster, så signerte Helene bilde sitt – med et hjerte ved siden av navnet. 
IMG_7055
Jeg tror jeg bare må nyte denne tiden før hun begynner på skolen om halvannet år. Da er nok ikke mamma like poplær, og jeg kommer vel til å være både den dummeste, strengeste, teiteste og forhåpentligvis innimellom den snilleste mamma som finns…..

2 kommentarer:

  1. Sant det Siri, det e nå me e populære. E ikkje lenge t skjellsordå hagle og sinne gløde ut augene på de.. Ska nyta kveldslesingå ekstra idag :-)

    SvarSlett
  2. Ja, nyt kveldslesingå du :) Eg med gutt i hus får lesa så lenge eg vett ka som ligge onna sengå, hehe ;)

    SvarSlett

Veldig gøy om du legger igjen en kommentar etter at du har besøkt bloggen min :)