mandag 28. mars 2011

Når man blir voksen

må man ta ansvar og gjøre det aller meste selv. Vaske klær, hus, betale regninger, lage middag, kjøre unger frem og tilbake til skole, aktiviteter, si ja når ungene vil ha besøk til tross for en sliten dag på jobb, gå på jobb selv når helsa roper på senga, gi mannen et kyss til tross for at han glemte å sette på klesvasken som du ba om. Det er tøft å være voksen. Av og til kunne det vært godt å bare vært bekymringsfri, krøpe opp i sofaen og latt verden seile sin egen sjø.
Men nå er det nå en gang slik at jeg har blitt voksen – over 30 til og med. Og som jeg nevnte, man må gjøre alt selv. Til og med bake til egen bursdag. Jeg skal egentlig ikke feire bursdagen min i morgen, men mamma var så snill å invitere  oss på middag. Så da tenkte jeg å ta med desserten, og etter å ha gått gjennom sidene på det søte liv, www.detsoteliv.no, fant jeg to oppskrifter som jeg ville prøve.
Første hint på kake 1:
IMG_7083
Jeg er utrolig glad i gulrotkake, det samme er Jarle. Jeg lagde derfor kaka i langpanne slik at han kan ha med seg på jobb i morgen. Kaker er til for å deles :)
IMG_7096
Prøvesmaking måtte til både hos meg og ungene – kaka var helt nydelig. Så dersom du vil prøve den samme kaka så heter den gulrotkake i langpanne.
Neste hint:
IMG_7092
Ei søt, mektig –men veldig god kake. Oreokaka er både elsket og hatet vil jeg tro. Første gang jeg smakte den var den aaaaltfor søt. Men siden den gang er nok den blitt en av mine “liker” kaker. Ikke en slager hos min bedre halvdel, men det er jo min bursdag ;)
IMG_7100
I skrivende stund står den i kjøleskapet før den får det siste laget med ostekrem og litt pynt.
Jeg er i grunnen veldig glad i å bake både kaker og gjærbakst. Det er kun en årsak til at jeg ikke gjør det oftere…..
IMG_7088
Da er det bare å håpe at kakene faller i smak...
“Vi er ikke kommet til jorden for å bli lykkelige, men kanskje for å gjøre andre lykkelige.”
Folke Bernadotte

1 kommentar:

  1. gleder meg til desserten <3 flinka jentå mi.<3 klem mamma

    SvarSlett

Veldig gøy om du legger igjen en kommentar etter at du har besøkt bloggen min :)