onsdag 2. november 2011

Det gamle får liv igjen

Retro er i motebildet igjen og hva er vel ikke morsommere enn å ha virkelige oppskrifter fra over 30 år tilbake….
En kor-kollega av meg, som også er en venninne av mamma, var så generøs at hun gav meg en hel eske full av gamle oppskrifter og to ringpermer med håndarbeidsblader.
IMG_7800
Her var det mye stilig, både til barn og voksne. Inspirasjonen og motivasjonen til å sy har ikke blitt mindre siden jeg fikk dette. Men siden jeg fremdeles mangler sy-stua mi og midlertidig har fått plass oppe i gangen, er det minimalt hvor mye jeg får sydd.
IMG_7803
Nå får jeg saumfare alt og kanskje prøve meg på noen plagg etterhvert. Ingen tvil om at 70 tallet var et stilfult år!
IMG_7804
Dersom du har noe liggende, eller kjenner noen som ønsker å kvitte seg med slike små skatter, er det bare å gi meg et hint….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig gøy om du legger igjen en kommentar etter at du har besøkt bloggen min :)