søndag 13. mars 2011

Prøver å bli venn

med overlock-maskinen min.
Kjøpte meg overlock maskin i fjor og tenkte at NÅ skulle det bli enkelt å sy klær. Men det er en helt annen teknikk, og siden maskinen kutter stoffet samtidig som den syr, nytter det ikke å gjøre feil. Den har derfor blitt stående på vent en god stund. Men så, i dag tok jeg den frem igjen – støvete og fæl.
IMG_6985
Skuldersømmene gikk greit. Den syr utrolig fort, så det gjelder å ha full konsentrasjon.
IMG_6988IMG_6986
Men dag jeg skulle sy armene på klarte jeg ikke å gå rett på maskinen. Jeg sydde derfor en hjelpesøm på den vanlige maskinen og så over på overlocken. Redd for å gjøre feil og redd for at stoffet skal dra seg. Tips mottas gjerne. Jeg pleier å nåle ganske heftig, men siden denne maskinen syr i en såpass stor hastighet kan jeg ikke nåle noe særlig. Sluttresultatet ble heldigvis bra.IMG_6993
Nå gjenstår det å legge opp ermene og nedre kant, kante i halsen og så får snuppa en ny kjole av litt rester jeg hadde liggende. Litt pyjamasaktig kanskje, men med et matchende pannebånd og en tights så er den vel god nok for sommeren :)
IMG_6995
God søndag!

2 kommentarer:

  1. Du e flink, Siri! Dei overlock-maskinenen ser skumle ut, så forstår du e skeptisk:) Kjekk barnehagekjole då:)

    SvarSlett
  2. Takk for det :)
    Ja, den maskinen e ikkje barra barra. Men øvelse gjør forhåpentlig mester. Må snart prøva coverlock sømmane o, e så fint med tvillingsøm elle pyntesøm i kontrastfargar.
    Siri

    SvarSlett

Veldig gøy om du legger igjen en kommentar etter at du har besøkt bloggen min :)